DZISIAJ JEST PIERWSZY DZIEŃ RESZTY MOJEGO ŻYCIA - 140

11 kwietnia  2020 - dzień sto czterdziesty






Święta Wielkanocne.  

Tegoroczne Święta  generalnie obchodzimy  w samotności. Generalnie, bo część osób mieszka z rodzinami, część łamie wszelkie zakazy, ryzykując nawet wielotysięczne mandaty, a część, jak pisowska władza, nie stosuje się do żadnych zakazów, nawet tych, przez siebie wydanych. Przyszło więc spędzać te święta w samotności.  Od razu przyszło do mnie skojarzenie. 

Święta Wielkanocne. Rok 1990.  Łódź.  Centrum Szkolenia Oficerów Politycznych.  A raczej Izba Chorych tego Centrum:


...i tylko czasem, gdy wzrok podniesiesz ku górze,
      niebo wyda ci się tak znane,
      księżyc będzie znajomy, a gwiazdy tak bliskie.
      wyobrażasz sobie wtedy, że ziemia jest jak dawniej piękna,
      że światem rządzi miłość.
      lecz to wszystko, to złudzenie.
      opuszczasz wzrok i twoje oczy widzą tylko  płonącą pacyfę.

-          O, Panie! Spraw bym miał tyle sił,
by któregoś dnia, gdy znowu stanę się wolnym człowiekiem,
żył tak, by nie stracić żadnego dnia,
by nie zmarnować żadnej godziny,
aby ostatniego dnia nie płonąc ze wstydu

za lata przeżyte bez celu... 

Czy dzisiaj jest podobnie?  Czy ja też teraz tęsknię za życiem?  
Przyzwyczaiłem się do swojej samotności.  Oswoiłem ją, a może nawet polubiłem.  Nie pamiętam już kiedy ostatnio widziałem ojca, kiedy widziałem Filipa i Olę.  To było wieki temu.  W tamtym, innym świecie. 




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

LEGENDA O DZIADKU KIJAKU

DZISIAJ JEST PIERWSZY DZIEŃ RESZTY MOJEGO ŻYCIA - 158