DZISIAJ JEST PIERWSZY DZIEŃ RESZTY MOJEGO ŻYCIA - 175

16 maja  2020 - dzień sto siedemdziesiąty piąty



Kilka dni mnie tu nie było. 



Zbieram się z podłogi.  Powoli mi to idzie.  




1. Niektórzy ludzie są głupi.
Ludzie są tacy, jacy są. Każdy ma prawo do tego, żeby myśleć w taki sposób, jaki uzna za właściwy. Nie do mnie należy osądzanie tego czy inni ludzie myślą właściwie ani jacy są.
Każdy człowiek ma swój własny sens i swoją własną drogę przez życie.
Ja zajmuję się tym, żeby moje myślenie oraz działanie było pozytywne i konstruktywne
.



Kult  -  Łukasza Orbitowskiego.  Kolejna książka z serii tych, które bardzo chciałbym napisać, gdybym tylko umiał.  Opowieść, świetnie czytający się w zasadzie monolog jednej osoby, o życiu, o dojrzewaniu, o wyborach, o wierze, o dobroci, o Polsce, o jej wszystkich wadach i zaletach, o wielkiej wodzie, a przede wszystkim, o nas samych.  Książka w plebiscycie lubimyczytać.pl wygrała tego roczny plebiscyt.  Nie dziwię się. 






Moje kwiaty dają radę. Pomidory rosną jak szalone,  jedna z roślin ma już chyba 70 cm wysokości.  Cały czas zastanawiam się, czy to na pewno są pomidorki w wersji koktajlowej.  Zobaczymy. 





Póki co, pokazało się coś takiego:





Pewnego razu... w Hollywood

Wreszcie obejrzałem najnowszy film Quentina Tarantino. Jak miłośnik Tarantino, oczywiście zauważyłem, że ten film (być może ostatni w jego kolekcji -  a więc ważny, podsumowujący) jest trochę inny od wcześniejszych.  Bardziej dojrzały, genialnie dopracowany. Świetny.  Pokazujący epokę holywoodzkiego kina końca lat sześćdziesiątych w sposób genialny, przy okazji oskarowy.  Reklamy, plakaty, stroje, gadżety -  przepiękne. Zatopiłem się na dwie i pół godziny w tamtym świecie i nie chciałem stamtąd wyjść.   
A zakończenie?   Niewiarygodne.  Nie wierzyłem, że tak można.  No, ale przecież to Tarantino...







A w radiowej Trójce kolejna pisowska afera.  Kazik nagrał nową piosenkę, w której w swoim stylu zwraca uwagę na to, że jedni obywatele muszą słuchać się zakazów, ale inni obywatele nie mają obowiązku stosować się do takich zaleceń.  Piosenka spodobała się, w jeden tydzień zajęła od razu pierwsze miejsce na Liście Przebojów Trójki, więc władza (radia i kraju) zaczęła wymazywać  piosenkę z sieci.  Efekt -  oczywiście odwrotny od zamierzonego.  Wszyscy o tym piszą i mówią.  Ja również.  A Kazik ma już ponad milion wyświetleń na YT. 




16 maja to także rocznica mojego ślubu. Chyba.  Pamięć już nie tak dobra, więc nie jestem do końca pewien, czy to był 16 maja, ani czy to był rok 1992.  Ale chyba tak.  28 osiem lat temu w kościele w Dwerniku, w Bieszczadach, ślubowaliśmy sobie z Moniką wierność, miłość, oraz to, że się nie rozstaniemy aż do śmierci.  Życie jednak potoczyło się inaczej. Inną ścieżką.  Dziś nie mam praktycznie żadnego kontaktu z byłą żoną.  Ale nie mam do niej żadnego żalu, żadnych pretensji.  Tak wyszło.  Nie udźwignęliśmy. Każdy z osobna.  Pamiętam to jako piękny czas, piękne chwile i niech tak pozostanie.







Komentarze

Popularne posty z tego bloga

LEGENDA O DZIADKU KIJAKU

DZISIAJ JEST PIERWSZY DZIEŃ RESZTY MOJEGO ŻYCIA - 158