MOJE ROZMOWY Z WEISEREM - 14




 Wiesz, Weiser, że dzisiaj jest Święto Niepodległości? Polskie Święto Niepodległości.

Jest zimno, mgliście, mam depresję, kolejne tysiące Polaków zaraziło się koronawirusem, kolejne kilkaset umarło, rząd w trosce o nasz umęczony naród postawi dziś kilkaset niezbędnych i potrzebnych masztów, żebyśmy sobie biało -czerwoną wciągnęli.  Na ulicy będą dymić narodowi – naziole, kobiety strajkują, w Chorzowie piłkarze, nie wiedzieć po co, zagrają mecz piłkarki, a Kardynał Dziwisz zostaje obnażony ze swoich świętości, choć słowo obnażony jest zdecydowanie nie na miejscu. 

 

W takich momentach niezmiennie przychodzi mi na myśl te znany wiersz Andrzeja Bursy:


Modlitwa dziękczynna z wymówką



Nie uczyniłeś mnie ślepym
Dzięki Ci za to Panie

Nie uczyniłeś mnie garbatym
Dzięki Ci za to Panie

Nie uczyniłeś mnie dziecięciem alkoholika
Dzięki Ci za to Panie

Nie uczyniłeś mnie wodogłowcem
Dzięki Ci za to Panie

Nie uczyniłeś mnie jąkałą kuternogą karłem epileptykiem
hermafrodytą koniem mchem ani niczym z fauny i flory
Dzięki Ci za to Panie



Ale dlaczego uczyniłeś mnie Polakiem?

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

LEGENDA O DZIADKU KIJAKU

DZISIAJ JEST PIERWSZY DZIEŃ RESZTY MOJEGO ŻYCIA - 200